Pravidla soutěže
Hledáme inspirativní příběhy rodinných firem, které úspěšně překonaly mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu, čestném jednání a tradici firmy, kterou zamýšlejí zachovat prostřednictvím svých následníků i pro další generace. Rodinné firmy podnikají promyšleně, odpovědně, v dlouhodobém horizontu a také pomáhají v místě, kde působí. Je pro ně důležitá i podpora rodiny v podnikání, sdílení zkušeností, aj.
Pravidla soutěže
Hledáme inspirativní příběhy rodinných firem, které úspěšně překonaly mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu, čestném jednání a tradici firmy, kterou zamýšlejí zachovat prostřednictvím svých následníků i pro další generace. Rodinné firmy podnikají promyšleně, odpovědně, v dlouhodobém horizontu a také pomáhají v místě, kde působí. Je pro ně důležitá i podpora rodiny
v podnikání, sdílení zkušeností, aj.
Koho hledáme?
-
Rodinné firmy (zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání)
-
Firmy do 250 zaměstnanců
-
Nikoli místní pobočky velkých společností
-
Nikoli neziskové, nestátní organizace, sociální podniky apod.
Základní podmínky
Kategorie Malé firmy
-
Obrat do 10 mil. EUR,
-
bilanční suma do 10 mil. EUR,
-
doba podnikání alespoň 5 let,
-
maximálně 50 zaměstnanců,
-
firma bez delikventní úvěrové historie,
-
rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,
-
zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání
Kategorie Střední firmy
-
Obrat do 50 mil. EUR,
-
bilanční suma do 43 mil. EUR,
-
doba podnikání alespoň 5 let,
-
maximálně 250 zaměstnanců,
-
firma bez delikventní úvěrové historie,
-
rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,
-
zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání.
Ostatní podmínky soutěže
Nominovaný
· Nominovaný musí souhlasit se zasláním nominace a s pravidly soutěže.
· Firmy mohou být nominovány vždy jen do jedné kategorie soutěže (vyjma Ceny veřejnosti).
Nominující
· Nominující se zavazuje, že všechny jím/jí uvedené údaje odpovídají skutečnosti.
· Nominujícím může být PR agentura; firmy rovněž mohou nominovat samy sebe.
Nelze nominovat
· vítěze předchozích ročníků,
· pobočky větších společností,
· neziskové organizace, sociální podniky, příspěvkové organizace apod.,
· partnera aktuálního ročníku soutěže.
AMSP ČR si vyhrazuje právo
· sama nominovat příběhy,
· vyřadit nominace, které budou v rozporu s pravidly soutěže nebo budou směřovat k potlačení
lidských práv a svobod či podněcování netolerance a nenávisti vůči jakékoli osobě či skupině osob
Co nás zajímá? (hodnotící kritéria)
Podnikatelský příběh, obor podnikání, zvládání překážek, vize, strategie firmy, komunikace, příp. pozitivní dopad podpory na místní komunitu:
-
Inspirativní a zajímavý podnikatelský příběh, překonané překážky
-
Příprava či zkušenosti z generační výměny
-
Promyšlenost, systematičnost činnosti firmy
-
Péče o zaměstnance
-
Odpovědný přístup firmy ve všech oblastech její podnikatelské činnosti
Specifika pro hodnotící komisi:
-
Jedinečnost produktů či služeb
-
Exportní zaměření firmy a zahraniční expanze.
-
Navázání na práci předků a rozvoj regionální tradice, případně její
rozvinutí v moderní době. -
Příkladný přístup k zaměstnancům, vzdělávání lidí, příklady mimořádné sociální péče o zaměstnance a jejich rodiny.
-
PR hodnota firmy, stávající a potenciál v této oblasti.
-
Společenská a lokální odpovědnost (podpora regionálních škol, zaměstnávání učňů, podpora řemesel, spolupráce s vysokými školami, podpora dětského a mládežnického sportu).
-
Stabilizace lidí a rozvoj podnikání na venkově.